Navigation auf uzh.ch

Suche

Department of Chemistry

E-Learning service

Welcome to the E-Learning service

The E-Learning service informs and supports lecturers in implementing electronic media in education and gives guidance of the different offers for students.

The following services are offered:

  • Consulting, planning, implementation and coordination of E-Learning projects. (Assistance in choosing the most appropriate tools)
  • First level support for the OLAT LMS  and the setup of OLAT exams
  • Communication: information about new and ongoing developments.
  • Analysis of new tools and applications.
  • Support in editing educational videos (e.g. cutting, composing with other materials, de-noising, adding opening credits)

E-Learning tools and support at UZH:

  • OLAT: Online Learning And Training, the open-source Learning Management System developed at the University of Zurich.
  • EPIS - Elektronische Prüfungsunterstützung: Help with the planning and implementation of electronic-supported exams
  • "Teaching Tools": Online platform provided by the UZH to help lecturers converting their teaching material to digital formats
  • Podcasts/lecture recordings: The recordings in lecture rooms will be uploaded on SWITCHcast MediaSpace  and the videos can be edited and published in OLAT or on the Mediaspace plattform. For further questions please contact Kerstin Möhle
  • Classroom response system:

    Klicker UZH - a browser-based software - enables increased interaction with students during a classroom event. Especially in lectures with many participants, Klicker can encourage students to think and participate.

Blog der Zentralen Informatik

  • Umstellung auf digitale Kreditkarten- und Spesenabrechnung

    Bereits im Juli wurde Yokoy – eine digitale Lösung für Spesen- und Kreditkartenabrechnungen – eingeführt und ist damit nach Ablauf des Pilotbetriebs für alle Firmenkarten-Inhaber:innen der UZH aktiv nutzbar. Technisch handelt es sich bei Yokoy um eine ‘Software as a Service’/ SaaS-Lösung mit Anbindung an das SAP-ERP-System der UZH. Das neue System vereinfacht und beschleunigt […]
  • Roll-out Employee Self Service-Funktionalitäten – Pilotphase seit Juli 2023

    Haben Sie Ihre Lohnabrechnung diesen Monat noch per Post erhalten? – Nicht mehr lange, denn mit der Einführung der Employee Self-Service Funktionalitäten – kurz ESS – können die UZH-Mitarbeitenden persönliche Daten und Dokumente elektronisch verwalten und bei Bedarf als PDF herunterladen. Dies umfasst in einem ersten Schritt die eigene Lohnabrechnung und die Anpassung der Bankdaten. […]
  • Umstellung der zentral gehosteten Websites auf MFA

    Seit letzten Dienstag sind auch die geschützten Bereiche der UZH-Websites mit einer Multifaktor-Authentifizierung (MFA) gesichert. Sinn und Zweck von MFA wurden in einem früheren ZInfo-Artikel erläutert. In diesem Artikel möchten wir noch auf einige weitere Punkte zu sprechen kommen. SWITCH edu-ID bietet ein Single sign on auf den zentral gehosteten Websites der UZH Probieren Sie […]

OLAT 4.0.0 (RELEASE August 2022) - Instructions for Course Authors and Students

Comprehensive manual and tutorials for instructors and students

English:  Manual OLAT

Contact

Dr. Kerstin Möhle
Webmaster / E-Learning Coordination
Room: Y38 K-02
Winterthurerstrasse 190
CH-8057 Zürich
Tel. +41 44 63 56117
Email: kerstin.moehle@chem.uzh.ch

Weiterführende Informationen

Digital teaching

Teaching Tools for Lecturers: A platform for teaching at the University of Zurich with didactic tips, suggestions and how-to's

OLAT campus courses

A campus course can be created with a few mouse clicks. Information about the course (title, abbreviation, description, list of participants) is sent daily to OLAT from the SAP-based module booking tool.

The students information is available as soon as the course has been created. The students who have booked the module belong to the group "_ UZH-Studierende mit Modulbuchung".

Blog der Zentralen Informatik